kolektor

zanim przetestują na swoim rynku i ościennych to minie pewnie ze 2 czy 3 lata ...trzeba uzbroić się w cierpliwość  
Klmaw i tak jesteś Królem   ciut więcej czy mniej nie stanowi zbytniej różnicy.
Muszę jeszcze coś sprostować ..pisałam że u nas można wyłączyć wodę poniżej 35 *C ..raczej nie, to co znalazłam dotyczy +cwu ( te + są pomieszane i nie zawsze + znaczy dodatkowa cwu ...( czasami normalna ). Tak sobie siedzę i dostałem nowy numer "Budujemy Dom" , gdzie na stronie 190 jest podział na źródła dolne i wymienione naprawa kanalizacji  są rodzaje kolektorów gruntowych:
1.Kolektor poziomy płaski
2.Kolektor poziomy spiralny
3.Kolektor poziomy z bezpośrednim parowaniem
4.kolektor pionowy
Mnie pozostało oceniać sprawność instalacji w układzie z budynkiem, tylko po rachunkach swoich w relacji do innych( bo inne porównania słabo wychodziły choć to nie zawsze miarodajne  ) . I tak pomimo obaw, gdzieś nasi forumowi doradcy trafili przy ocenie stanu który przedstawiałem, bo:
- w domku mam jeszcze cieplej 21,5-22,6C,
- całkowita energia na dom za luty 830 KWh w stosunku do stycznia, oczywiście postęp jest(ale luty krótszy i cieplejszy)
- rachunek za 4,5m-ca  1121zł za całą energię domu
nie wiem jak wy to robicie, chyba po ciemku siedzicie , u nas na same cele "bytowe" idzie miesiąc w miesiąc (zimowy) 450-500kWh, więc PC musiałaby za perpetum mobile robić żebym tak niskie zużycie całości prądu osiągnąłja byłam lepsza ...bo zamontowałam odbojnik tuż przy drzwiach z przodu ale w bardzo małej odległości ..to taka kulka ...nie dalej żeby się broń Boże ktoś się nie potknął , nie zaczepił czy przewrócił ...i jak kiedyś był wiatr to gość nie zamknął za sobą dobrze i jak uderzyły o ten odbojnik to pękły przy dwóch zawiasach i .....takie mam  ( dobrze http://pogotowie-wodociagowe.pl/usuwanie-awarii-sieci-kanalizacyjnej/ , że nie wyłamały się zupełnie a miały prawo ) .......... trzeba nowe drzwi ..i tą szparą tez leci ......tak to jest z drzwiami drewnianymi ..u mnie dom drewniany więc pracuje ...w lecie się zamykają normalne a w zimie trzeba trzasnąć ..ale jak się chciało estetykę i drzwi identyczne jak okiennice to tak się ma  
Sysuś
a ten kalkulator to dobry ? ..bo on chyba zawsze liczy Twoją ofertę jako najlepszą ( liczyłam nim kiedyś )
Jak myślicie jak nie wypalę tych min.12.000 to zabiorą weekedową ? a ktoś tam to sprawdza? ..przedtem się martwiłam że za dużo ( 6700,-) a teraz że może za mało
Dziś po 4 miesiacach wymieniaja mi drzwi wejściowe.Wygły mi sie po 1cm na górze i na dole, takie ładne drewnianne były  i nie mam wiatrołapu.....7m uszczelek wetknąłem, a ja dziur w murze i ociepleniu szukałem   Może w marcu z zużycia KWh zrobia się kwh (takie mniejsze)
Cenę może i się da.Slyszałem,ze umowy są bardzo różne,czasem pozornie dla odbiorcy lepsze,ale...zawsze są warunki które trzeba przestrzegać np: min średniomiesięczne zużycie lub cos podobnego - za niedotrzymanie którego sa kary.....no i kwestia jak sa wysokie i czy wymogi osiagalne
(ale za to pyszne piernicznki, ciasteczka, codziennie świeże domowe obiadki non-stop mam  ), to zużycie to chyba efekt dwóch kobietek "gospodyń wiejskich" szalejących w zelektryfikowanej kuchni
bonetko się nie martw rachunkiem, niskie zużycie to się ma jak cała rodzina haruje od świtu do nocy zamiast z uroków domku korzystaćtam zestresowałeś od razu, stres to mnie dopadł (i teściową co tak pichciła), jak zobaczyłem rachunek za zeszłoroczny maj w mieszkanku 2pokoje z kuchnią gazową (tylko na prąd nowy piekarnik) ze sporadycznym 1-2h/dobę TV i żarówkami energooszczędnymi... jedyne 380kWh, aż latałem licznik sprawdzać , ale za to jakie były ciasteczka  
dobra koniec oftopa, idę sobie nałożyć pierniczków
Parametr KWh i PLN ze wszystkich jednak przemawia do mnie najbardzi
Nie będę uprzedzał tego co myślę , ale czy coś was w tym zestawieniu nie zastanawia?
Przyszło u mnie za światło za okres 1.11.-23.02. ...z Vat ...1484,57 czyli prawie za 4 -ce ...m-c.... 371, 14 ....(wszystko ok ale mnie tam prawie nie ma i cooo? jakieś jajeczka ewidentne  )
Jesień teraz to juz z górki ...tylko trzymaj się mocno i uważaj na tor jazdy

Komentarze

Popularne posty