testy

Czyli jednym słowem ...skoro w PC są zamontowane pompy obiegowe w tym wypadku DZ - glikolu już odpowiedniej mocy i typu to należałoby się w tym zmieścić .Czyli jeszcze w zależnosci od stopnia na jakim jest pompa zmienia się moc i np. moze być od 46W do 49 W . ( Wilo RS 25/6 -130 ) czy tak ? i powinna być najlepiej na 3 biegu czy tak?
Firmy nie zmieniają tych pomp w zależności od sytuacji ( ja nie słyszałam ) tak wszystko dobierają żeby było ok . Roztory glikoli są natomiast "opanowane" jesli chodzi o sprawy materiałowe (odpowedni dobór inhibitorów). Z etanolem mogą być problemy zwiazane z materiałami stosowanymi do wykonania dolnych źródeł.Cena 44kzł za cały system wraz ogrzewaniem podłogowym do 160m2 jest bezkonkurencyjna. Mam nadzieję że starczy na serwis i obsługę posprzedażną.

W tych prównaniach to jak zwykle trochę pojechali po bandzie. Zapotrzebowanie 24 tys kWh rocznie do 160 m2 domu przesadzone. Założenie że GZ pójdzie rocznie prawie 4tys m3 jeszcze bardziej przesadzone. Uzyskanie średniego COP=4,2 dla co+cwu też dość optymistyczne.
Jeszcze odnośnie odwiertów ..itd ....
wydaje mi się , ze to COP o którym mówimy związane z pompą obiegową glikolu i W jakie pobiera ma sens np. w PC Pamar/ Hubomag ...i innych PC takich gdzie pompa nie jest montowana od razu ...w innych nikt nic nie zmienia ...taka przychodzi zamontowana już w środku PC i już ( montowana fabrycznie np. dla 6-11 KW IVT taka sama ) ......nie znalazłam tej mojej ale pewnie ma z 1 kW ( jak nie więcej ) ...i tu nic nie pomoże ..tak musi być.
Zawsze nie ruszany grunt daje więcej jeśli chodzi o temp. Natomiast jeśli chodzi o te 11*C posiłkowałam się tym wykresem : ( był jeszcze jeden który pokazywał 10 *C i może należałoby je uśrednić )
No ale inni nie są wcale lepsi w obietnicach  

Tak naprawdę większość szczegółów wyjaśnia się na etapie składania oferty na konkretną instalację
Kto chce poczytać o testach Wilo

Komentarze

Popularne posty