konfiguracja

Liczy w obrebie mu zadanego dostawcy energii najdogodniejszą taryfe i podaje prognoze roczną, ale jeśli zmienisz dostawce i pozostaniesz przy swoim dystrybutorze( bo musisz) pokaże Ci tam najdogodniejsza taryfę i roczny koszt. Masz więc porównanie. Coś więc liczy , ale czy to prawdziwe dane. Najlepiej to rozesłac do wszystkich, ale ceny dystrybucji mogą byc znowu różne Od dzisiaj mam z powrotem założony przeprogramowany podlicznik na PC na taryfę weekendową w Enei (drogo tylko od poniedziałku do piątku pomiędzy 6-21).Przygotowuję się do instalacji pompy ciepła, dostałem sporo ofert i najkorzystniej finansowo wygląda oferta z firmy klimatyzacja Ursynów  Musisz jeszcze podać grubość ścianek rur 32 i 40 oraz spadek ciśnienia na parowniku pompy ciepła przy przepływie 1,7m3/h.

Z grubsza wydaje się iż można zastosować pompę obiegową o 2x mniejszej mocy. Ale Leszno nie ma wyboru. Największy wybór pomp małych mocy ma Wilo.
Konfiguracja niezbyt szczęśliwa, ale nie jest zła. Lepiej jakby były 4 nitki po 150m. Wtedy by starczyła pompa obiegowa o mocy ok. 100W do 120W. A tak to będzie 130 do 150W, ale to już nie jest duża różnica i nie ma się co martwić. 40POr80C to prawie 250W. Z pompami Leszno czasem występują kłopoty ze skroplinami w części elektrycznej pompy. Jak już zapłaciłeś za to Leszno to ją montuj, a jak nie to wystarczy mniejsza.

Problem w tym że jest to pompa polskiej produkcji i nie wiem na ile można polegać na tej firmie.
chciałbym się na chwilkę cofnąć do przedszkola jeśli pozwolicie  Nie mogę tego nigdzie znaleźć. Na stronie solis.pl jest co nieco, ale tego nie kumam.

Jak obliczyć opory przepływu DZ aby dobrać pompę obiegową? Dostałem pompkę LFP 40POr80C i chcę sprawdzić czy będzie ok do mojej instalacji, czy może ją próbować gdzieś zamienić na mniejszą.

Mam kolektor spiralny, ułożony w rowach o szerokości ok 1,5m (może czasem i więcej). Długość jednej nitki kolektora to 200m z rur PE32. Nitek 3 szt. Rozdzielacza jeszcze nie mam http://klimatyzacjapolska.pl  . Tranzyty do budynku od rozdzielacza są z rur PE40, łączenie dwie nitki gdzieś ok. 25m. Wymagany przepływ glikolu etylowego 25% to 1,7 m3/h.
Czy ktoś z forumowiczów posiada pompę firmy  i może coś powiedzieć o współpracy z tym producentem
 Używałem "szukaj" ale żadnej informacji nie znalazłem.
Zobaczymy jak będzie w kasie za marzec.
Z wyliczeń na liczniku głównym chatki( za te parę dni marca) wychodzi , że miesięcznie będę miał co najmniej 25-30 zł mniej niż poprzednio.

Komentarze

Popularne posty